Правила внутреннего распорядка учеников

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар Дзяржаўнай установы адукацыі

“Мікалаеўшчынскі вучэбна-педагагічны

комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа

 імя Якуба Коласа “

___________________Л.Д.Кротава

“___”_________________2021 г. 

 

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў

Дзяржаўнай установы адукацыі

“Мікалаеўшчынскі вучэбна- педагагічны

комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа

 імя Якуба Коласа”

 

I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей - Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэннi Палажэння аб установе Агульнай сярэдняй адукацыi» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

 1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

 1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

 1.4. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацоўваюцца да пачатку навучальнага года, узгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

 1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.

 1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс).

 1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.

 1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для азнаямлення ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

2. Навучэнцы маюць права на:

 2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

 2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

 2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

 2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

 2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

 2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) ў адпаведнасці з заканадаўствам;

   2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

       2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут);

        2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;

        2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

        2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;

 2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

      2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

        2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

     2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

         2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

        2.17. атрыманне платных паслуг у колькасці, што аказваюцца ўстановай адукацыі;

 2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

       2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

         2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

    2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

        2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

        2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

        2.25. недатыкальнасць асобы.

 3. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

 III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

4. Навучэнцы абавязаны:

4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);

 4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);

 4.4. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні;

 4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

       4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

        4.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

 4.9. паважаць гонар і годнасць ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

 4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

 4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

 4.12.загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаванае наведванне арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

4.13. размяшчаць сродкі сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

4.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай у адпаведнасці з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.15. мець на занятках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - дамашняе заданне;

       4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

  4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

    4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

    5. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

   5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

  5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы ( іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы ( іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

   5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

       5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

 5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

     5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

       5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

  5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўнікаў-прадметнікаў;

     5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адхіляцца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;

      5.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

      5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

      5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

      5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

   5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

 

 IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ

6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі.

        7. Савет ўстановы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.

 8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), А таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.

 У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

       9. Пры наведванні навучэнцамі навучальных заняткаў не дапускаюцца:

- спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

- рэчы, якія маюць яркія малюнкі;

- бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

- верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

- багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

      10. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

 

 V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ

    11. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца ў адпаведнасці з раскладам або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

      12.У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку заняткаў абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.

       13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку заняткаў кожны навучэнец:

-      займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для работы на занятку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

- ставіць на бясшумны рэжым сродак мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначаную для гэтага скрынку, якая знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.

14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.

       15. Навучэнец,  які  спазніўся   на   заняткі,   абавязаны    растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

       16. Падчас заняткаў навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментарыяў і рэплік з месца.

        17. Пры   адказе   на   пытанне   настаўніка  навучэнец   устае. З   дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.

       18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу або аб узнікаючых у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытаннях навучэнец інфарміруе, падымаючы руку.

       19. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.

       20. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна.  Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.

21. Выкананне патрабаванняў настаўніка на занятках з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

       21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфарміруе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з занятку ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

       21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфарміраваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

       21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

      21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных занятках.

   21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разгляду пасля прыбыцця законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

      22. Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай.

       23. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфарміравання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятку. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.

      24. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.

      25. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на рабочым месцы, забіраюць свае сродкі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

      26. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфарміруюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.

      27. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

-  хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

-      экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

-      пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

-      удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам ўстановы адукацыі).

      28. Дзяжурства навучэнцаў:

      28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас змен, чысціню і парадак у школе.

      28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

 

 

 V. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКАХ

      29. Перапынак прызначаны:

-        для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) ў адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

-        адпачынку і фізічнай размінкі;

-        прыёму ежы;

-         праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;

 падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

     30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.

       31. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

-        шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

-        штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;

-        катацца ва установе адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

-        ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

 VI. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

 Сталовая

     32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.

         33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад прыёмам ежы.

        34. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

 Спартыўная зала

        35. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.

       36. Да наведвання заняткаў у спартыўнай зале навучэнцы дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

        37. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, іншага педагагічнага работніка.

 38. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

 Санітарныя пакоі

        39. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны захоўваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;

     40. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

   41. Пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, захоўваючы парадак і меры бяспекі.

         42. У выпадку выяўлення страты адзення ці абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.

       43. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, сродкі сувязі (інтэрнэт-сувязі), iншыя каштоўныя рэчы.

       44.У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх гардэробшчыку або дзяжурнаму настаўніку.

 

 VII. ПАРАДАК  НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС

   45. ​​Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.

        46. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва установе адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці, дзяжурнага адміністратара).

        47. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва установе адукацыі, і асобы, якія не вучацца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.

      48. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.

      49. Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.

    50. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.

     51. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, да турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу медыцынскага работніка.

     52. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 хвілін пасля заканчэння заняткаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

 VIII. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

       53. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

-      аб'яўленне падзякі;

-      узнагароджанне граматай;

-      узнагароджанне каштоўным падарункам;

-      занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;

-      напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпiска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.

     54. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

 заўвага;

 вымова;

 адлічэнне.

      55. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

56. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.

      57. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

 IX. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ СРОДКАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

       58. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць

прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыклік або бясшумны рэжым.

    59. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў сродкі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначанай скрынцы ў стане бясшумнага рэжыму.

    60. Карыстацца сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

        61. Карыстацца сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці .

        62. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.

     63. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) адбіраецца тэлефон у навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца сродак мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.

 

УЗГОДНЕНА

Пратакол пасяджэння савета

Дзяржаўнай установы адукацыі

“Мікалаеўшчынскі вучэбна-педагагічны комплекс

дзіцячы сад – сярэдняя школа імя Якуба Коласа”

31.08.2021 № 1